През последните години все по-популярни, особено сред младите хора у нас, са професиите на блогърите и влогърите. Съществува мнение, че за да станеш влогър, първо трябва да си се реализирал като успешен блогър, с висок рейтинг и достатъчен брой последователи.
Качването на авторски видеа и текстове в интернет обаче е различно предизвикателство. Не е сигурно например, че човек, който умее да пише добре подредени, оригинални и интересни текстове, ще е достатъчно добър в опаковането на същите тези текстове като мултимедиен продукт.
Презентирането на личния стил, начина на живот, визията за света или за различни аспекти от него е сладко предизвикателство за много хора и у нас, и в чужбина.
Факт е, че у нас има достатъчно успешни блогъри и влогъри с дългогодишни успехи в сферата. Именно те, успелите, са заразяващият пример, който примамва все повече и повече начинаещи да опитат да „излъчат себе си“ в Мрежата. Интернет пространството и социалните мрежи предоставят много възможности за реклама на блоговете, видеоблоговете и темите в тях. Има обаче и достатъчно тънкости, заложени още в самото изграждане на конкретната платформа, от които също до голяма степен зависи успеха на този тип начинание. По един или друг начин, най-често на принципа „проба-грешка“ вече успелите са наясно с тези тънкости. Какво да правят обаче начинаещите?
Като дългогодишни и доказани експерти в изграждането на корпоративни сайтове, мобилни приложения и онлайн магазини, специалистите от Идео Груп обобщават трите основни правила за всеки, решил да се впусне в този тип предизвикателство.
Панел- удобната и лесна за употреба административна част, която пести време и усилия на ползвателя, за да може той да се концентрира върху най-важната – творческата част на един блог или влог. Изработката и поддръжката на личното присъствие в Интернет предполага ежедневна актуализация на информацията. Лесният за употреба административен панел е от водещо значение за това. Основна идея на собствениците на блогове е информацията, която представят, да бъде актуална спрямо преживяванията им. Затруднения при обновяването на информацията са недопустими.
Тематика- Не би било редно предвид безкрайния хоризонт за лични идеи и авторски текстове, които предоставя блога на автора си, да се налагат някакви ограничения, но една от тайните за печелене на последователи, а от там и на успеха на блога, се крие именно в ясната му тематика. Изкуство, автомобили, пътешествия и още стотици други теми могат да бъдат избрани от автора на блога, стига той да има какво да каже. Категорично наложени през годините остават правилата за таргет групите и правилния подбор на интернет аудиторията, които също могат да бъдат консултиране от експертите на Идео Груп.
Име- Добре избраното име е една от най-директните стъпки към успеха на даден блог, но също така е нелека за решаване задача. Клиентите на Идео Груп могат да разчитат на опита и креативността на консултантите и при тази важна стъпка – избирането на домейн име. Двата изпитани и доказали се във времето подходa, са име, свързано с това на собственика или име, обобщаващо тематиката на бъдещия блог. И при двата обаче има достатъчно много на брой изисквания , които усложняват задачата – домейн името трябва да е кратко, лесно за произнасяне, ефектно, без символи и цифри в него. Именно при тези допълнителни тънкости експертизата на Идео Груп може да се окаже решаваща за блестящата кариера на всеки бъдещ блогър.