Успешната стратегия на "Dewar's"

26.07.2013г.
Успешната стратегия на "Dewar's"

В Лондон в края на 19-ти век популярните алкохолни напитки били бренди, ром и джин. Затова да се продава уиски било трудно. Томас Дюър, един от основателите на фамилния бренд, приложил хитра стратегия. Подставени лица обикаляли по пъбовете и си поръчвали уиски Дюър'с. Естествено такова нямало и те си тръгвали. След няколко подобни посещения самият Дюър се явявал в бара и предлагал да сключат договор за доставка на уиски.


Няколко години по-късно, след като фирмата била открила вече свое представителство в Лондон и уискито получило първа награда на Единбургското изложение, т.е. марката била популяризирана в Англия, Томас Дюър направил подарък на американския президент - бъчвичка уиски. Подаръкът получил голям отзвук в пресата, която обвинила президента, че не подкрепя родното производство. "Това беше най-добрата реклама, - разказвал по-късно Дюър - а и най-евтината. Заваляха писма и поръчки от всички щати." На следващата година той се отправил на околосветско пътешествие. За две години посетил 26 страни, за компанията започнали да работят 32 търговски агенти, били създадени няколко експортни компании Дюър'с, а стокооборотът на фирмата нараснал десет пъти.

Коментари: 0

Коментари