През 2007 година в бразилския град Сао Пауло е приет така нареченият закон „Чист град“ , според който на публични места не може да има рекламни материали под какъвто и да било вид, освен ако не позиционирани на точно определени места с особено малък размер.
Премахнати са общо 15 000 билборда, а наложените глоби са изчислени на около 8 милиона долара преди всички рекламни материали да бъдат премахнати. Забранено е дори раздаването на листовки по улиците.
Когато законът е приет, това притеснява бизнеса и се появяват прогнози, че ще бъдат изгубени стотици милиони долари и хиляди работни места. Други предвиждат, че без рекламите, градът ще стане скучен и безинтересен.
Наистина в продължение на няколко месеца градът изглежда леко запустял, но по-късно жителите му свикват с новите ограничения и започват да се наслаждават на нещата, на които преди рекламите са пречели да бъдат оценени.
Вече няколко града в света са предприели подобна тактика, изчиствайки се от заливащите ни отвсякъде рекламни материали. Но тук идва въпросът – как се популяризира бизнесът там?