Lidl с нова концепция - вече и в България

13.09.2016г.
Lidl с нова концепция - вече и в България

Новата концепция на немската верига магазини Lidl, влезе и у нас, само година, след като беше представена за първи път в Италия. Според управителя на „Лидл България” Милена Драгийска, това, че концепцията навлиза в България и то толкова бързо, е ясен знак, че ангажиментът на компанията към страната е устойчив.

Новият обект на Lidl се намира в столичния квартал „Младост” и освен, че представлява новото лице на компанията, магазинът се оказа и първат сграда у нас с „изключително” ниво по страндарта BREEAM. BREEAM е метод за оценка на строителството, разработен от бритнаския институт за устойчиво развитие (BRE) през далечната 1990г.

За получаване на стандарта BREEAM се оценяват 9 основни направления – материали, замърсяване, управляние, транспорт, енергия, земя и екология, води, здраве и тонус, замърсяване. При правилно изпълнение на всяко от направленията се сформира обща оценка в проценти, като 100% е максимума, а за да се постигне оценка „изключителен”, сградата се нуждае от оценка равна или по-голяма от 85%.

За да получи една сграда сертификата BREEAM, трябва да отговаря на много изисквания, сред които са автоматично регулиране на осветлението температурата и фасадните щори, които да се спускат и вдигат сами, при определени атмосферни условия. В магазина да има датчици за движение и датчици за свежест на въздуха. Осветлението в сградата да е изградено само от енергоспестяващи LED осветителни тела. Хладилниците в магазина да са оборудвани с автоматични щори, които да се спускат след края на работния ден и да задържат студения въздух вътре. В магазина да се използва безвреден хладилен агент, а през зимата остатъчната топлина от хладилниците, да се използва за отопление.

Материалите, от които е построена сградата, трябва да гарантират ефективна топлоизолация, а прозорците да са с оптимално топлопреминаване.

Всички тези условия са изпълнени от новият магазин в ж.к. „Младост”, с което магазинът намалява разхода на енергия с близо 30%. Освен всичко това, съвсем скоро се очаква да бъдат монтирани фотоволтаични панели и две станции за зареждане на електрически автомобили.

Клиентите също ще се насладят на по-спокойно и пълноценно пазаруване в новият магазин. Коридорите му са разширени с 10%,а пекарната е обновена и е разположена на входа на магазина.

„От сега нататък всички самостоятелни обекти на Lidl в България, ще се строят по новата концепция. До края на годината ще отворим нови 2 магазина в страната – един в Sofia Ring Mall, който ще бъде първият ни обект в мол и един в Благоевград, който ще е първият Lidl в града.” – коментира Милена Драгийска.

Драгийска добава, че поетапно ще започне ремонта и на останалите обекти на Lidl в страната, които също ще бъдат обновени по новата концепция.

Коментари: 0

Коментари