Големите бизнес лидери споделят, че е важно да се работи в по-тесни взаимоотношения с клиентите, за да се формират по-работещи бизнес модели и стратегии.
Девет от десет експерти от различни компании казват, че очакват разширяване на сътрудничеството с клиентите си в следващите 5 години. Тези резултати получаваме от изследване на IBM, което се базира на лични интервюта с 4 183 висши служители от 70 държави и 20 различни индустрии по целия свят.
Това, което проучването показва е осъзнаването на старата и добре позната „клиент-центрична" мантра, за която сме свикнали да чуваме от големите бизнес лидери, но която някакси пропускаме в съставянето на нашите бизнес планове. В ерата на социалните мрежи и дигиталната търговия, където разочарованието или недоволството се превръща в глобално за броени секунди, клиентите придобиват огромно влияние над компаниите. Растящият брой изпълнителни директори споделят, че искат да отворят организациите си към по-тесни взаимоотношения с клиентите в области като стратегическо развитие, ценнообразувне, социални и екологични политики на компанията.
Всъщност според изпълнителните директори на големи корпорации, клиентите имат по-голяма роля при формирането на бизнес стратегия отколкото борда или служителите в отдел „Корпоративни стратегии".
В крайна сметка, както заявяват от IBM, 54% от най-успелите компании работят в тесни връзки с клиентите си.