Защо се продава бизнес , част III

2010-08-26

От друга страна обществото ни засега е малко резервирано към та­кива промени. Неизживяната консервативност и износените представи от отмина­лата индустриална епоха, създават друго отношение. Остарялото схва­щане, че можеш с едно усвоено умение, с една работа да преживееш цял живот, още е живо, още е сред нас. Но животът вече е другаде. Това, което можеш днес, за утре не е достатъчно, това, което днес си усвоил, е само част от онова, което утре ти трябва, за да продължиш. Така е в живота, така е и в бизнеса. Промяната поражда движение, движението създава разнообразие, разнообразието изисква промяна... и отново, и отново. Продажбата на бизнес е промяна към по-добро, към по-различно състояние. Към друг бизнес.

Продажбата на бизнес не е само личен акт - цялото общество има нужда, има полза от такова действие. Днешните условия позволяват всяка дейност сравнително бързо да навлезе, да се развие, да достигне зрелост и рутина. А рутината пораж­да скука, нещата стават безинтересни, системата забавя развитието си. И ако в такъв момент собствениците на книжарницата и на кафе­нето се разменят и за двамата нещата ще дръпнат - по-силно и по-осе­заемо. Защото всеки от тях ще вложи нещо различно в новото си поп­рище, ще разбуди задрямали стремежи, ще оправи неща, които другият не би разбутал, ще се постарае да разнообрази и да раздвижи но­вия си бизнес. Защото ще оживи в себе си интереса към предизвикателството, към изявата, ще даде повече и ще получи повече - за себе си... и за другите.

Защото само човекът, дошъл от другаде, може да промени прият­но нещата, да ги пренареди. Така се раждат иновациите. Такова е и общественото значение на продажбата на бизнес - обогатя­ване и разнообразяване на дейностите, генериране на нововъведения. И, разбира се, на нови резултати.

 


Обратно