Защо се купува бизнес , част III

2010-08-12

При анализа за купуване на бизнес е важно да се разбере дали той е управляван вещо и грамотно. Условията на макросредата в прехода позволиха на много недоста­тъчно подготвени собственици да навлязат в бизнеса. Времето им поз­воли с агресивност и некоректност да развият дейност. За тях важна е продажбата, а не това, което продават. Те гледат на клиента като за еднократна употреба - ако могат да го прекарат, да го прецакат, но да му вземат парите.

 

Такъв бизнес е не само заразен, той е хронично болен. Оправянето му, оздравяването му, е почти невъзможно, защото доверието, от страна на клиентите, липсва или е накърнено. Хубавото е, че такива собственици лесно се разпознават, дори и външният им вид ги издава. И макар че са доста активни в предлага­нето - отминете, не си струва. Потърсете другаде.

 

Купуването на бизнес не е кратковременен акт. Необходимо е вре­ме, за да се вземе решение. Препоръчително е началните контакти, преди пристъпването към договаряне, да бъдат удължени максимално - от страна на купувача. Това ще ви даде възможност по-добре да опознаете собственика, да изпитате търпението му и да го принудите да разкрие някоя и друга черта на характера си, съответно - и на бизнеса си. А това е важно. Защото, когато купувате бизнес, вие неизбежно купувате и част от душевността на собственика - това, което той е вградил в своята дей­ност.


Обратно