Стратегия и тактика за купуване на бизнес , част II
2010-05-03
Изграждането на стратегия за купувача на бизнес е личен акт, с осъзнати и с подсъзнателни елементи. Стратегията не винаги се споделя. И не изцяло. Тя е съкровена. Искам да се занимавам с това! е достатъчно обяснение за околните.
Тактиката при купуване на бизнес трябва да бъде много обхватна. Необходимо е да се опознае продавачът, да се направят проучвания, да се потърсят сравнения. Много от нещата могат да се намерят и в интернет общите особености на бранша, неговото състояние, споделеното от други и т.н. Често отговорите не са директни, необходим е анализ и вникване в същността.
Първият въпрос от тактиката е какво е състоянието на пазара за конкретната дейност нейното присъствие в съвкупното потребление, в населеното място, в района, та дори и в интернет. (Да си го кажем, най-лесно са прави бизнес в София, защото пазарът е там и всичко ти е под ръка.) Веднага и във връзка с този въпрос трябва да се определи и мястото на предлаганата дейност в бранша винаги има подреждане, винаги има някои с по-добра позиция. А това си е чиста проба маркетинг. Предварителното пазарно проучване при покупката на бизнес е задължително. Иначе може да се купи нещо, което на никого не трябва.
Обратно