Продава се разработен и успешен онлайн бизнес свързан с правенето на принтове по поръчка (DTG, print on demand (POD), щампи, фолиа, сублимация) върху дрехи и продажбата им в 10 държави от Европа, изключително по Интернет и със социални мрежи с 40 хиляди последователя.
Бизнеса е свързан с доработването и търговията на дрехи с принтове върху тях. Основната технология е DTG (Direct To Garment) или директен печат. Основните артикули са тениски (за жени, мъже и деца) както и бебешки бодита. Продуктите могат да бъдат от светъл и цветен текстил (включително черен). Възможно е да се печата и върху друг тип облекла и материи (като чаршафи, възглавници, чаши, чинии, шапки). Също така разполагаме с техника за сублимация (за полиестерни материи) и плотер, който позволява апликирането на фолиа и трансферния печат. Техниката може да се конвертира и до DTF. Не работим само ситопечат (screen printing), но може да се работи със всичко останало като DTG, DTF, сублимация и апликирането на фолиа.
Целият бизнес е базиран онлайн, със сайтове в 9 (10*) държави (България, Гърция, Румъния, Словения, Хърватска, Словакия, Унгария, Полша, Германия, Австрия) и социални мрежи с около 40 хиляди последователи в тези държави.
Бизнеса разполага с 6 автоматични топли преси, 5+2 DTG принтера Epson, още 1 DTG Printer X1, две автоматични машини за прилагане на pretreatment (PTM) - една Schulze Pretreatmaker IV и една друга европейска марка. Имаме налични празни (без принт) дрехи на склад, а също така и предварително напечатани дрехи.
За прилагането на pretreatment (оптимизатор на цветовете и качеството) също така може да се използват пистолети за пръскане и теглилки за мерене на приложеното количество. Имаме 5 пистолета и няколко теглилки с точност до грам.
Бизнесът е разработен и дори без платена реклама постъпват нови поръчки от клиенти в следствие на органичен трафик, стари клиенти, от уста-на-уста, pazaruvaj.com или от други места.
Това е вторичен бизнес на група от хора, които развиват основна дейност в ИТ сферата - разработка на софтуер. Поради това фирмата разполага със софтуер за всички бизнес процеси, което прави работата много по-лесна и бърза като намаля риска от грешки. Това е голямо конкурентно преимущество. Разбира се, ако желаете може да използвате само част от софтуера или въобще никакъв софтуер.
До момента сме работили с крайни клиенти (b2c) и бизнес клиенти (b2b), но основната част от дейността е насочена към крайните клиенти.
Географски бизнеса се дели на 3 части:
Административен офис: тук са хората, които разговарят с клиентите, потвърждават поръчки, комуникират с куриерските фирми;
Производствен офис: тук се приема и инвентаризира стоката, поръчките се изпълняват, пакетират, изпращат;
Сървърно помещение: тук се намира сървъра, телефонната централа и всички останали софтуери, които работят върху тях;
В нашия случай избрахме такава конфигурация на географските обекти по ред съображения, но във вашия случай всичко може да се намира на едно място, в един офис.
Основните софтуерни компоненти са:
Потребителска част: това са нашите сайтове където клиентите разглеждат дизайни, харесват си продукти и правят поръчки;
Административна част: тук операторите обслужване на клиенти работят с поръчките и клиентите;
Система за управление на дизайните: това е система, в която дизайнерите на модели качват новите модели дрехи. По този начин дизайнера може да качва в удобно за него време и от удобно за него място нови дизайни без да има достъп до сайтовете, което улеснява работата му и намаля риска за фирмата. В същото време служителите в отдел производство могат да си свалят дизайните без да се интересуват кога са били качени или от кого;
Система за наблюдение на конкурентите: от тук се следи какво правят конкурентите ни, данните се архивират за по-късен преглед и анализ, следи се каква реклама пускат и какви ходове предприемат;
Система за видео наблюдение: това е централизирана система, в която се записват всички видео потоци на място различно мястото, на което се намират камерите. Може да се преглеждат видео записи на по-късен етап;
Система за външен мониторинг: тази система наблюдава дали сайтовете работят 24 часа в денонощието и, ако има някакъв проблем ни известява чрез електронни писма, SMS и други начини;
Някои от причините в нашия случай да имаме отделен производствен офис:
Служителите от отдел Производство не се познават със служителите в отдел Административен, което намаля риска от влизане в сговор, а от там липсите и други ощетяващи предприятието обстоятелства;
Също така служителите в отдел Производство не биват на ясно на какви пазари се продава и каква е стойността на продаваните артикули, което намаля възможността от теч на информация или пък възбуждане на недоволство у тях понеже изработват скъпи продукти, а считат, че заплатите им са ниски;
Припомняме, че не е нужно да имате отделен производствен офис. Целия бизнес може да се намира в едно помещение.
Някои от причините да имаме отделно сървърно помещение:
Никой от личния състав не знае къде се намира апаратурата, което намаля риска от кражба или увреждане;
Системата за видео наблюдение е на отделно място от камерите, които записват по отделните офиси, което предполага, че записите не могат да бъдат унищожени в случай на кражба или друго вредителство;
Напомняме, че не е нужно да се използва специализирано отделно сървърно помещение. Сървъра е малка компютърна конфигурация, която може да се намира и в един най-обикновен офис. Също така не е нужно да имате собствен сървър изобщо. Може да преместим сайтовете на ваша инфраструктура (хостинг) в Интернет.
Тук ще разгледаме накратко и някои от отделните софтуерни компоненти на бизнеса.
Потребителската част на система позволява клиентите бързо и лесно от десктоп или мобилно устройство да разглеждат нашите продукти и да пазаруват. Потребителската част включва всички сайтове за продажба на дрехи. Сайтовете са оптимизирани да работят отлично на мобилни устройства понеже повечето от половината трафик идва от такива устройства.
Административната част включва:
софтуер за инвентаризиране на артикулите (inventory management), позволява преглед на текущи количества, известие при намаляване на количества, управлението на върнатите артикули (return management) и управлението на брака (waste management);
софтуер за управлението на неограничен брой продукти, които може да имат много атрибути и вариации, което позволява продажбата на всякакви продукти във всякакви конфигурации.
софтуер за управление на поръчки, тяхното потвърждаване, призвъняването към клиенти, воденето на записки, воденето на тракинг номера към всяка поръчка;
софтуер за интеграция на Facebook Pixel посредством javascript pixel и server API, което прави по-качествено засичане на поведението на клиентите във магазините, а от там и по-ниската цена на конверсия при реклама във Фейсбук или други социални мрежи;
софтуер за интеграция на продуктите в социални мрежи (Фейсбук). Това е много удобно защото когато в сайта се качи даден продукт, системата автоматично качва този продукт и в онлайн магазина във Фейсбук, което намаля количеството работа и прави нещата по-бързи; Също така подобна интеграция позволява пускането на динамични реклами във Фейсбук със списък от продукти, които са били качени там автоматично (dynamic carousel ads), което улеснява много маркетинговите усилия в тази насока;
софтуер за автоматично набиране на клиента по дадена поръчка. Ето пример: оператора влиза в дадена поръчка и иска да се обади на клиента, който е направил поръчката. За целта той трябва да му набере номера, но вместо това оператора кликва с мишката на едно бутонче и телефонната централа набира клиента и оператора в същото време и ги свързва прозрачно за тях. Това намаля натовареността на операторите, прави възможна опцията да се скриват номерата на клиентите (за да не може дори операторите да крадат поръчки), прави възможно централното записване на разговори и евентуално автоматичното превеждане и транскрибиране на разговорите (идеята е шефа на отдел обслужване на клиенти да може да чете преведени разговорите между неговите подчинени и клиентите на фирмата когато разговорите не са на български език);
софтуер за преглед на статистики - колко продадени продукти за определено време, колко продукта на поръчка, кои са най-продаваните продукти и много други;
софтуер за управление на нивата на достъп на различните служители - оператори обслужване на клиенти, оператори по производството на дрехи и хора, които менажират продуктите по сайтовете;
софтуер за автоматичен транзакционен имейл ремаркетинг - той позволява автоматичното изпращане на писма когато клиент си е добавил продукти в пазарската количка, но не е направил поръчка, а е минало определено време. Тази система за транзакционен ремаркетинг е много гъвкава и позволява да се конфигурира да се изпращат автоматични писма по време на рожденни дни, именни дни, празници и много други събития;
софтуер за интеграция между нашите сайтове и Mailchimp, който автоматично прехвърля имейл адресите при създаване на поръчка към имейл списъци в Mailchimp, към който може да се изпращат имейл кампании;
софтуер, който ви позволява да преглеждате кои клиенти какво са си добавили в колички докато още пазаруват;
софтуер за интеграция с Фейсбук и Гугъл, която изпраща данни към двете платформи при определени събития, които са генерирани от потребителите - при добавяне на продукт в количка (add-to-cart), при започване на поръчка (initiate checkout), при успешно направена поръчка (checkout) и други. Това позволява правилното измерване на това какво се случва в сайтовете и прави възможна по-ефикасна интеграцията при пускане на реклами през Фейсбук и Гугъл.
- софтуер, който позволява създаването на специфични лендинг страници базирана на това от коя рекламна кампания идва посетителя в сайта
софтуер, който позволява управлението на издаване и сторниране на касови бонове. Идеята е когато има поръчка за чужбина, която ще се изпраща с наложен платеж (НП или cash on delivery (COD)) вие да създадете касовата бележка и това да се отрази към поръчката. Така няма как да издадете касов бон 2 пъти или пък да забравите да издадете касов бон защото системата ви казва какво е направено и какво трябва да се направи. Също така, ако остават няколко дни до крайния срок за сторниране на касови бонове системата ви напомня за това;
софтуер, който координира отделните служители в отдел Производство. Така не може двама човека да започнат работа по една и същата поръчка. Също така се вижда кой колега по коя поръчка работи в момента или по коя поръчка е работил някога; Което пък от своя страна позволява производството да се скалира до по-големи размери, при които служителите може дори да не се виждат, но въпреки това, ще знаят, че дадена поръчка може да се вземе от тях или не;
софтуер, който отчита всеки служител кога колко работа е свършил;
софтуер за управлението на купони и промо кодове;
софтуер за интеграция с pazaruvaj.com - автоматичен експорт на продуктите за качване към pazaruvaj.com и също така опцията за отделни цени на продуктите, ако потребителите идват във наш сайт през pazaruvaj.com. С други думи всички посетители на сайта ще виждат едни цени на продуктите, а посетитеилте, които идват от pazaruvaj.com ще виждат специфични за тях цени.
софтуер за улеснен и бърз checkout (чекаут или приемане на поръчки), което подобрява процента на успешните поръчки (conversion rate);
софтуер, който позволява приемането на плащането чрез кредитни/дебитни карти. Това не е стандартно в България, Гърция или Румъния, но колкото по на север се качваме толкова повече навиците за плащане на хората се изменят и опцията за плащане с карта става нужда, а не екстра;
софтуер за въвеждане на товарителници (шипинг лейбъл, shipping label) към всяка поръчка. Това позволява на операторите обслужване на клиенти да въвеждат товарителниците към поръчките, а операторите по произвдство да принтират всяка товарителница автоматично през label printer, който дори реже товарителничките за тях. А товарителниците са самозалепващи се малки ленти, който се поставят върху пакетите с пратките. По този начин работата по принтиране на товарителнци е много бърза, безгрешна, евтина и сигурна. Сигурна е защото на товарителниците не пише данни за получателя и операторите по производство не могат да крадат поръчки, нито пък ще знаят за къде е дадена поръчка;
софтуер за бърз преглед на поръчките, което улеснява служителите отговорни за производството на стоката. Те могат да работят поръча по поръчка като за всяка поръчка събират тениските (кройки, размери, цветове) и след това ги апликират, но може и да правят същото за 10 поръчки напред. За да се ускори работата по събиране на тениски преди апликиране трябваше да се разработи бърз преглед на съдържанието на всяка поръчка, който е насочен към служителите от отдел Производство;
Потребителската и Административната част са базирани на най-разпространената платформа за онлайн търговия. Това предполага, че платформата ще има и най-голямата общност от потребители и програмисти. А това от своя страна до довежда до много лесно намирането на хора, които могат да я поддържат или да правят доразработки.
Обърнете внимание, че всички софтуери, които ползваме са или вече закупени или са наши, или са свободно разпространявани. За вас няма никакъв правен риск. Масово хората в тази сфера ползват софтуер, който нямат право да ползват и това може да доведе до сериозни правни/административни последстия за тях дори и след 1 сигнал.
Системата за наблюдение на конкурентите позволява създаване на списъци с конкуренти, следенето на техните сайтове, продукти, цените на продукти им и архивирането на всички тези данни с цел по-късно преглеждане и анализ. Също така тази система може да следи каква реклама пускат в социалните мрежи, което е разкрива намеренията на конкурентите. Има опция за изпращане на известие към вас при промяна в цената на някой продукт на конкурент. Ако цените са в различни валути системата автоматично конвертира стойността до български лв според актуалния курс на БНБ, който също автоматично сваля многократно всеки ден. Тази система е подходяща за наблюдението на всякакъв тип онлайн присъствие - за сайтове за търговия на дрехи, бижута, часовници, чанти или каквото и да е. Може лесно да се преконфигурира да следи цените на продукти от най-различни сайтове и то без ограничение. Не е направена да следи цените само от сайт А или сайт Б. Това става посредством XPath заявки след зареждане на съдържанието (за техническите лица сред вас).
Ето някои неща, които са започнати, но не са били реализирани до край:
Има и частично разработена интеграция между касов апарат на Datecs и сайта, което позволява всичко по издаването на касов бон да се случва с едно единствено кликване на мишката. Това би елиминирало на 100% възможността за технически грешка при боравенето с касови бонове, което е желателно при работата с големи количества поръчки;
Заложено е хардуерно служителя, който работи с дадена поръчка от клиент да кликне на 1 бутон и с това автоматично да се настрой даден принтер и пръскачка (pretreatment машина) за дизайна, който трябва да се печата. Това е възможно защото pretreatmaker-а от Schulze има възможност за отдалечен контрол посредством неговия програмируем входен интерфейс.
При организирането на нашата дейност е мислено и сме приложили различни подходи за да осигурим максимална гъвкавост и възможност за действие на по-късен етап без старите решения да ни ограничават в бъдещите възможности. Ето няколко примера:
пресите се включват с таймер на smart plug всеки ден около 20 минути преди началото на работния ден. Идеята е когато колегите в производството пристигнат на работа да могат да започнат веднага работа, а не да чакат 20 минути. Ако примерно там има трима човека и всеки ден губят по 20 минути това е един човекочас на ден. Което за 1 година спестява около 33 работни човекодни или около заплата и половина. Също така не може да забравят някоя преса включена след работно време, което би увеличило риска от пожар и би увеличило сметката за електрическа енергия в пъти;
от гледна точка на маркетинга сме решили да фрагментираме основния трафик от търсенето в търсещите машини и социалните мрежи на две групи (дамски тениски, мъжки тениски) и да поставим насрещни домейни за нашите сайтове и нужното SEO (on page) за да разчитаме и на органичен трафик, което носи хиляди левове без допълнително полагане на усилия. Някой от сайтовете излизат в Гугъл на първа страница на първа позиция по ключови фрази свързани с продуктите, които продаваме;;
От гледна точка на машините за принтиране сме избрали подхода с повече принтери за да има взаимозаменяеми части и отделни машини, на които да може да работят отделни служители. Така, ако 1 от 5 машини спре временно, дейността спира на 20%, а не на 100%, ако имаше само един много бърз принтер;
основната част от софтуера е базиран на най-популярната платформа за онлайн търговия, което предполага, че има голямо общество от ползватели и разработчици, а от там и много добавки (плъгини) за най-различни нови функционалности. Това създава много добри условия за лесно доразработване на сайтовете без нуждата от специалист. Отделно те са написани на един от най-популярните програмни езици, което пък прави лесно и по-евтино намирането на специалист. Наличието на популярен софтуер и голяма екосистема предполага, че софтуера ще бъде тук и след години, което е важно за бизнеса - например да сте сигурни, че този софтуер ще се поддържа в следващите 5 или повече години.
SSL/TLS сертификатите на сайтовете се издават автоматично и безплатно, което за 10 домейна пести около (според текущи цени на NameCheap) по около 200 лв на година, но по-важното е, че не трябва никой да се занимава и не трябва да плащате на някой за да преиздава и преконфигурира сертификатите;
Бизнес е подходящ за хора, които желаят да упражняват всеки един аспект от дейността като производство, поддръжка на техниката, управление на сайтове, онлайн маркетинг. Подходящ е за хора, които имат същата дейност защото това ще ги обогати и ще разшири производствения им капацитет. Също така е удачен вариант за хора, които вече имат онлайн търговия и искат да разнообразят и/или разширят дейността си. Добър вариант е за хора, които имат дейност свързана с производството и/или продажбата на текстилни продукти понеже това би разширило предлаганата гама от продукти за новата дейност и в същото време би намалила себестойността на продукцията, което би направило новата дейност по-конкурентна на пазара.
Бизнесът се продава защото имаме по-сериозни интереси ИТ сферата, което изисква нашето внимание и ресурси да бъдат насочени на там.
Ето някои от сайтовете: DamskiTeniski.bg (България), MujkiTeniski.bg (България), Blouzes.gr (Гърция) / Mplouzes.gr, TricouriDeDama.ro (Румъния), DamskeTricka.sk (Словакия), ZenskeMajice.si (Словения), ZenskeMajice.com.hr (Хърватска), Tricka7.ch (Чехия), Koszulki365.pl (Полша), Polok365.hu (Унгария), TShirtMarket.de (Германия).
Посочената цена е без ДДС. Описание на какво е включено в цената може да намерите към прикачената таблица. Стойността на наличните тениски е оценена на доставна цена, отчетена е амортизация, някои от нещата като специализирани смазки, препарати, някои резервни части, кабели, usb switches, силови кабели, инструменти, рутери (микротик), недокрай използвани бутилки с бои и други неща не са калкулирани в крайната цена, но въпреки това ще ви бъдат предоставени. Моля обърнете внимание, че има артикули, които нямат пълно описание в таблицата. За да придобиете представа за какво става на въпрос прегледайте прикачените снимки (като бюра например).
Ще споделим информация и ще укажем пълно съдействие на следващите собственици:
за това как се поддържа техниката;
как техниката се ремонтира (специализиран софтуер, техническа документация, механични и електрически диаграми);
от къде да се снабдяват със техника и резервни части на НИСКИ ЦЕНИ;
от къде да се снабдяват със стока и други консумативи на НИСКИ ЦЕНИ;
как и къде да продават успешно на пазара, дори БЕЗ ПЛАТЕНА РЕКЛАМА;
какво да НЕ правите за да сте успешни;
какво ДА правите за да сте успешни;
какви други схеми на монетизация има;
какви перспективи за развитие на дейността съществуват;
Ще ви предадем знания и как да създавате принтери за директен печат (DTG) или пък DTF принтери. Това ще отвори съвсем нови възможности и подходи пред вас.
Отворени сме за срещи и консултации преди евентуално прехвърляне на бизнеса.
Също така ще окажем съдействие на новите собственици при докато да стартират дейност (помощ при транспорта, сглобяването, настройката и обучението), а също и на по-късен етап при нужда. Няма да бъдете оставени сами.
С оглед на това, че имаме експертиза в разработката на софтуер бихме могли да ви помогнем за реализирането на желана функционалност или интеграция, или пък като минимум да ви консултираме.
Ето и обощение на отговорите на по-често задаваните въпроси, отправени от потенциални купувачи:
- обявата е актуална
- обявата е напълно реална
- спряхме да извършваме дейност в края на 2022 г.
- дружеството няма никакви задължения или друг тип обременености
- предпочитаме да не продаваме дружеството, а неговата собственост
- всички принтери работят и могат да бъдат тествани
- техниката е адекватно консервирана
- преди прехвърляне на собствеността всичко ще се изкара и ще се прегледа внимателно, а може и преди това
- ще укажем пълно съдействие на новия собственик при транспорта, сглобяването, настройването, обучаването и всички останали дейности, които са нужни за започване на производство и търговия
- възможно е да се направят доработки по софтуера
Оставаме на разположение за всякакви въпроси на: