В офиса трябва да съществуват определени норми на поведение. Без тях би настъпил хаос. Много от компаниите обаче, правят грешката да наложат абсурдни правила и ограничения, заради няколко „непослушни” служители. Кои са 5-те най-глупави офис правила, които трябвада бъдат забранени вовеки веков, вижте.
1. Употребата на смартфони
Абсурдно е всички да бъдат наказвани със забрана, заради няколко човека, които не могат и не искат да се отделят от смартфона си за повече от 5 минути. Работодателите трябва да приемат, че всеки един от нас има личен живот, отделен от работата, който продължава преди и след работно време. Ако работниците са коректни, те ще наваксат изгубеното в разговор време и ще бъдат много благодарни, за направения компромис.
2. Мейл политики
Някой фирми въвеждат софтуер, който забранява изпращането на мейли, които не спадат към предварително одобрен списък с теми. Това обаче е въпрос на доверие, в крайна сметка трябва да вярвате на служителите си, а ако не, защо изобщо сте ги наели.
3. Строг дрескод
Безсмислено е да се задължават служителите да идват супер официални на работа. Ако, разбира се, работят с клиенти е добре да има установени правила, но не изключително строги. Хората работят добре, когато се чувстват добре.
4. Забрана за ползване на социални мрежи и платформи
Всъщност социалните мрежи могат да бъдат изключително полезен инструмент в работна среда. Преглед на профила на потенциален служител, сваляне на изображения за презентации и извличане на информация са само част от нещата, с които социалните платформи могат да помогнат.
5. Фиксирано работно време
„По-важно е количеството свършена работа, а не времето, прекарано върху нея.” – Ричард Брансън. Ако това е така, то защо някои компании и/или работодатели държат на оковите на фиксираното работно време? Много експерти са писали за неправдата да бъдем хокани за това, че сме се появили в офиса с 5 минути закъснение, въпреки че редовно работим до късни доби, пред уикендите и дори по празниците.